Gen Z na rynku nieruchomości.

Pokolenie Z to młodzi ludzie urodzeni między 1995 a 2012 r. Nazywani są także dziećmi Internetu, które nie potrafią żyć bez wygód i gadżetów elektronicznych. Zetki są świadomymi konsumentami, którzy podczas zakupów zwracają uwagę na wiele czynników. W przypadku mieszkań nie kierują się tylko ceną i lokalizacją, lecz także aspektami ekologicznymi, funkcjonalnością i możliwościami adaptacji przestrzeni do własnych potrzeb. 

Pokolenie Z stanowi coraz większą grupę nabywców nieruchomości, choć większość z nich nie decyduje się na zakup własnego M. Powodów jest wiele. Zetki są świadome wyzwań finansowych związanych z zakupem i obawiają się zaciągania długoterminowych kredytów. Często wolą wynajmować lokum, co daje im większą swobodę w przypadku zmiany pracy lub miejsca zamieszkania.

Pokolenie Z przy wyborze nieruchomości kieruje się m.in.:

LOKALIZACJA:

ze względu na swój styl życia pokolenie Z preferuje mieszkania zlokalizowane w pobliżu centrum. Pozwala im to na łatwy dostęp do miejsc pracy czy życia kulturalnego, rozrywki i udogodnień miejskich. To pokolenie, które jako pierwsze zaczęło wskazywać na mocne znaczenie czasu wolnego i samorozwoju. Nie dla nich tracenie czasu na stanie w korkach podczas dojazdów z podmiejskich miejscowości!

PRZESTRZEŃ:

Zetki szukają mieszkań z otwartą przestrzenią, którą można dowolnie aranżować i przekształcać. Ważne są dla nich rozwiązania ułatwiające codzienne życie, takie jak garderoby, dodatkowe pomieszczenia gospodarcze czy balkony. Nie chcą mieszkać w ciasnych kawalerkach, szukają mieszkań z oddzielną sypialnią, przestronnym salonem i funkcjonalną kuchnią. 

EKOLOGIA:

Pokolenie Z jest bardziej świadome ekologicznie niż poprzednie pokolenia, dlatego preferuje mieszkania, które są energooszczędne i zbudowane z przyjaznych środowisku materiałów. Podczas komponowania wystroju wnętrz poszukują mebli i dodatków z drugiej ręki. W modzie są także rzeczy wykonywane ręcznie. “Zetki” to osoby, które doceniają przedmioty “z duszą”, niechętnie sięgające po proste popularne z sieciówek. A jeśli już to robią, to mimo wszystko starają się podkreślić indywidualność w swoich wnętrzach.

NOWSZE BUDOWNICTWO:

Chętnie wybierają mieszkania w nowych budynkach, które mają dodatkowe udogodnienia, takie jak winda, monitoring, siłownia, pralnia czy miejsce parkingowe. Cenią sobie komfort i wygodę, jakie oferują nowoczesne osiedla.

PODSUMOWANIE:

Rynek nieruchomości w Polsce stoi otworem dla pokolenia Z, deweloperzy muszą wykazać się kreatywnością i innowacyjnością technologiczną. Młodzi ludzie szukają mieszkań, które będą odzwierciedlać ich styl życia, wartości i aspiracje. Dla młodych konsumentów poszukiwanie wymarzonego mieszkania to nie tylko transakcja, ale także podróż w poszukiwaniu harmonii między ekologicznym, zrównoważonym stylem życia, a nowoczesną technologią.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI I SPEŁNIAJ MARZENIA

Scroll to Top